O nouă serie de podcasturi Designer în Vitrină pleacă în Univers!

N-am crezut că a explora pas cu pas câmpul golaș, abia cultivat al creativității românești transformate în produs poate fi așa captivant. Iată că, pe măsură ce descopăr, alături de invitații podcastului Designer în Vitrină , perspective atât de diferite, situații uitate, etape arse sau erori, frânturi de istorie estetică ce constituie experiență colectivă  de breaslă, devin și mai fascinată de evoluția ideilor creative în contextul unei societăți schilodite de strâmbaciunile trecutului  la noi. Acum în atenție este peisajul învelișurilor, platoșelor,  care ne compun unicitatea, așa-numitul fashion, tradus mult prea sărac prin “modă”, dar paleta industriilor creative e mult mai cuprinzătoare, largă și deci capabilă a ne ține în preajma ei mult timp de acum înainte.

O serie nouă de episoade de podcast ne-au adus aproape de nume mai evident sau mai subtil cunoscute din fashionul românesc, oameni care și-au construit biografia profesională în paralel cu ridicarea  acestui fundament atît de fragil și greu de identificat în ansamblul uriașei și sofisticatei citadele create la nivel mondial de frații noștri mai rapizi îla atingerea bornelor și mai mari întru notorietate.

Da. Avem o serie de industrii creative emergente, da, ținem pasul cu suflul gâtuit cu tendințele din top, da, avem oameni care nu pot trăi fără să creeze, da, am apelat mult la imaginație și la spiritul descurcăreț proverbial al românilor, da, poveștile sunt din nou pline de tâlc, de înțelesuri folositoare, de focul alert al făcătorilor .

Ne-au povestit, pe rând, Dan Pierșinaru, binecunoscut în breaslă pentru șirul de târguri longevive și de succes Autor și Materia, Mirela Bucovicean, antreprenoarea care a creat primele proceduri viabile în funcționarea unei platforme online și care a dus “Molecule F” in randul site-urilor cu creații românești profitabile, Alina Aliman, jurnalista atît de pasionată de meserie încît și-n timpul liber își clădește brandul www.dreamingof.net tot cu referire la ea, Mihai Albu, designerul de pantofi pentru achiziția cărora se dădeau lupte grele, unul dintre primii creatori cu firmă în România începuturilor tranziției și Tiberiu Arsene, tânăr fotograf și videograf, producător de campanii comerciale și proiecte foto-video la studioul propriu, Arsenic Production.

Au fost câteva ore bune de iscodit oameni care trăiesc în România făcând ceea ce le place pe tărâm creativ, de aflat cu ce se confruntă, istorii neștiute și observații bune de avut în tolbă dacă acum pornești la drumul acesta. Am lăsat pe YouTube semnale pe care sperăm să le găsiți folositoare. Adică vedeți voi înșivă, aici.

Am pășit în acest nou sezon dedicat celor ce își doresc să pătrundă mai adânc în hățișul creativității locale aflate adesea în culpa de a copia, si de aceea blamate și trimise la colț, adesea acuzate de superficialitate, de lipsa legăturii cu realitatea. Am invitat oameni activi, mereu în miezul lucrurilor, influenceri cu adevărat, cu caietul de notițe pregătit, cu nerăbdarea de a ne cunoaște mai bine, cu gura gata pentru a zice “wow!” și datorită companiei Farmec, a cărei tradiție în cultivarea frumuseții este arhicunoscută de ani de zile la noi și peste tot in lume. “Farmec” ne stimulează încurajând dorința de a a avea încredere în noi, în priceperea pe care ne-am dobândit-o de la bunicii și stră-stră-părintii frumuseții și creativității pe aceste meleaguri. În fața lor, ne scoatem pălăria. De designer., desigur.

Și am simțit mereu lângă noi, sprijinindu-ne mediatic, revista FPM, a cărei neobosită redactoriță-șef, Cristina Anti, crede cu tărie în artiștii români, de aceea îi promovează în paginile acesteia cu ardoare și consecvență, iar când timpul îi permite, participă activ la filmări, îmbogățind semnificativ podcastul.

Marius Tudose, artist vizual și fondator al casei de producție foto-video Fotosfera a adăugat valoare proiectului nostru prin soluțiile tehnice inventive, aplicate contra-cronometru, și bineînțeles că e cazul să-i mulțumim, de asemenea.

Ar fi păcat să lăsăm armele dibăciei jos, doar pentru că e mai simplu. Ar fi păcat să ne furăm căciula.  De designer, desigur.

You may also like

Leave a comment