Ce ne-ar trebui sub brad
Scripta manent
Prietena mea, Larisa Ghitulescu, valoros jurnalist de business, se grabeste sa-i scrie lui Santa Klaus si cred ca putem sa ne alaturam noi toti ceilalti intru completarea scrisorii. Adevarul e ca mai e foarte putin pina vine si daca nu avem scrisoarea intocmita si pusa la punct, n-o sa gasim nimic din ce ne dorim sub brad. Desi Craciunul da semne ca a venit deja. Fara Mickey Mouse.
“Un inceput de scrisoare pentru Santa. Santa Klaus. Ce sa ne aduca in urmatorii cinci ani?
1.Igiena in propria ograda, la PNL
2.Transarea subiectului Rosia Montana. La fel de rapid si clar ca Legea Amnistiei si Gratierii
3.Un nou CNA, care sa aplice, nu sa fenteze Legea 504, a Audiovizualului. Ce a facut CNA in ultima vreme? “A dat liber la zoaie” pe TV (citat Axu – Sorin Axinte). Audiovizualul corect si sanatos a fost o conditie sa intram in UE, sa ne amintim.
4.Rescrierea Legii 41/1994. Serviciul public de televiziune inca functioneaza dupa nevoile lui Iliescu din anii ’90. PSD, PDL si PNL au permis acest lucru timp de 20 de ani.
5.Folosirea tehnologiei la centralizarea voturilor. Avem IT-isti talentati si competenti– de ce sa nu-i folosim? Exista idei si solutii IT deja dezvoltate pentru probleme gen “atractiile turistice din Teleorman”, autobuzele de partid si mortii care voteaza. Le preia cineva?
6.Campanii de informare in masa pentru a implica functionarii si oamenii de rând in lupta impotriva coruptiei si a furtului de bani publici. Exista instrumente in acest sens – gen Legea 544 – , oamenii trebuie informati ca ele exista si invatati cum sa le foloseasca. Ziua de 16 noiembrie a aratat ca, daca trezesti si implici societatea civila, schimbarea se produce.
7.Sprijin pentru antreprenori si start-up-uri. Dialog constant cu mediul de business.
8.Impozite pe veniturile Bisericii. Mesajul nu va ajunge la populatie corect – ca e un demers legitim, moral si firesc –, daca audiovizualul nu se curata.
9.Valoare si prospetime in scoli si universitati.
10.O echipa dedicata curatarii imaginii României si a promovarii ei peste hotare.”